CHECKLIST van de nodige documenten voor het indienen van een aangifte van faillissement voor een zelfstandige via Regsol (NOVEMBER 2022)
U beheert het dossier van een zelfstandige en bent tot de conclusie gekomen dat de enige mogelijke oplossing om het financiële voortbestaan van de persoon in kwestie te garanderen, een faillissement is [1]. De cliënt moet hier uiteraard mee instemmen. Hieronder vindt u de lijst van documenten die kunnen worden opgevraagd in het kader van de indiening van een aangifte van faillissement voor een zelfstandige via het digitale platform REGSOL.
(Ter herinnering, zaakvoerders zonder ondernemingsnummer hebben sinds het arrest van het Hof van Cassatie van 18/03/2022 geen toegang meer tot het faillissement en moeten doorverwezen worden naar het systeem van de collectieve schuldenregeling.))
CHECKLIST van de nodige documenten - Klik op de titel voor meer uitleg.
.
Voor een drukbare versie, klik hier
[1] Aarzel niet om hulp of advies te vragen aan het COm, het Centrum voor Ondernemingen in moeilijkheden, waarmee wij een samenwerkingsprotocol hebben opgezet, zie ons artikel van december 2021